Mailadressen ouder1/ouder2: fouten, wijzigingen of een extra adres

Ouders zijn bereikbaar via e-mail. Dat is handig, maar … Soms ontbreekt een adres, is een adres foutief of moet een adres gewijzigd worden.

Als leraar ben je vaak de eerste die hiervan op de hoogte is. Maar hoe zorg je dat e-mailadressen van ouders aangepast of toegevoegd worden?

Dat is eenvoudig. We overlopen kort de verschillende scenario’s.

  • Extra adres: geef het nieuwe adres en de naam van de leerling door aan leerlingenadministratie. Zodra dit toegevoegd is, zal enige tijd later het nieuwe adres automatisch zichtbaar worden in het adresboek. Per leerling kunnen twee e-mailadressen toegevoegd worden.
  • Foutief adres: je stuurt een mail naar de ouder(s) van een leerling of naar de ouders van een klasgroep en je krijgt een foutmelding terug? Stuur de fout door naar de leerlingenadministratie. Leerlingenadministratie neemt contact op met de ouders en voert de nodige correcties uit. Enige tijd later zal het correcte adres gebruikt worden in het adresboek.
  • Wijziging adres: een ouder laat weten dat zijn of haar adres gewijzigd moet worden? Stuur de info (nieuw adres en naam van de leerling) door naar de leerlingenadministratie. De info wordt gewijzigd en enige tijd later zal het correcte adres gebruikt worden in het adresboek.