K2 stelt voor: Mediawijze ICT week – de tweede editie

Waarom?

De motivatie waarom we deze uitdaging als campus willen aangaan is ongewijzigd – en door de snelle opkomst van A.I. nog relevanter dan een jaar terug:

  • Omdat we op onze school onze leerlingen willen ‘wapenen’ voor de toekomst.
  • Omdat we op onze school ICT echt willen gebruiken zodat het niet van ‘moeten’ is maar omdat we het zelf willen.
  • Omdat we beseffen dat de samenleving dit terecht verwacht van ons en we het niet bij woorden willen houden maar onze daden willen laten spreken.
  • Omdat we eens echt tijd willen nemen voor deze onderwerpen en iedereen -leerlingen en leraren- de ondersteuning willen geven waar ze recht op hebben.

Wat?

Een volledige week waarin wij samen met onze leerlingen aan de slag gaan met mediawijze thema’s en pedagogische ICT.

Wanneer?

Save the date: 26/02 – 1/03. Hou in deze week dus rekening met serieuze onderbrekingen (workshops leerlingen), storingen en leuke, uitdagende intermezzo’s.

Timer expired

Concreet

Het wordt een uitdagende week. Goed voorbereid aan tafel komen zal dus belangrijk zijn. Wat wordt er verwacht?

  • Ga aan de slag met de les-zonder-leraar uitdaging.
  • Bekijk het aanbod van workshops voor collega’s. Zie je iets waarvan je wil proeven? Schrijf in! En … Wil je aansluiten bij een bepaalde workshop maar lukt dit niet wegens je lesopdracht? Geef de campusdirectie een seintje om te kijken wat mogelijk is.
  • Moet je een klas begeleiden tijdens één van hun workshops? Bekijk hier alle info.
  • Bekijk je vooraf de ICT-workout (meer info volgt), zelfstandig of onder begeleiding.
  • Kan je op 8/02 rekenen op ondersteuning want dan nemen we de leraarskamer over.

Q&A

Wat is de inhoud van de workshops voor leerlingen?

Waar zie ik welke klas wanneer welke workshop volgt?

Bij wie kan ik terecht voor ondersteuning in aanloop naar deze week?

Waar kan in inschrijven voor één of meerdere workshops voor leraren?

Verlies ik een deel van mijn lessen die week?

Waar zie ik wat de ICT-workout inhoudt?