Kan ik een eigen toestel gebruiken?

We raden het gebruik van eigen toestellen zonder servicemodel af omdat we hierbij niet kunnen garanderen dat alles wat nodig is op school ook werkt en we geen support kunnen bieden.

Kies je er toch voor om zelf in een toestel te voorzien dan ben je zelf verantwoordelijk dat je elke schooldag kan beschikken over een werkende laptop en moet je zelf instaan voor het oplossen van eventuele (software)problemen. De school voorziet in deze gevallen geen ondersteuning of vervangtoestellen.

Bijkomende motivatie waarom er gevraagd wordt mee te stappen in ons project:

  • De school kiest bewust voor een -richtingspecifiek- uniform toestel voor alle leerlingen. Om die reden staan we leerlingen niet toe een laptop van thuis te gebruiken. 
  • Bij een defect van de eigen laptop krijgt de leerling een gelijkaardig toestel in bruikleen. Zo kan hij of zij verder met een vertrouwd toestel. Dat garandeert continuïteit, wat uiterst belangrijk is in een les, bij een toets of tijdens een examen. 
  • We kozen voor een stevig toestel dat geschikt is voor intensieve verplaatsingen door actieve jongeren. Zo beperken we schadegevallen. 
  • Bij het gekozen type laptop is het met een volgeladen batterij mogelijk om een volledige schooldag de laptop te gebruiken zonder de laptop bij te laden. 
  • Leerlingen en leerkrachten kennen elkaars toestel en helpen elkaar. 
  • Er is een service voor zowel software als hardware: onderhoud, herstelling, …. 
  • De aankoopprijs is heel competitief. 
  • Iedereen heeft identieke software. Zo verliezen we in de klas geen tijd met anders werkende programma’s. 
  • Er is geen afgunst tussen de leerlingen. 
  • Ouders kunnen hun zoon of dochter niet altijd helpen als een eigen laptop defect is. Door onze gestandaardiseerde werkwijze hoeven ouders zich daar geen zo