Help! ICT doet moeilijk en geen ICT-er te bespeuren.

ICT-ers zijn goed maar helaas niet alomtegenwoordig. Het kan dan ook gebeuren dat je met een prangend probleem zit maar dat er niemand in de buurt is die je kan helpen.

Misschien vind je jouw probleem terug in de vaak voorkomende vragen? Neen? Lees verder…

ICT…@

  • Communicatie met leerlingen en ouders gebeurt via Smartschool, zo ook voor ICT-problemen. Bij ‘Aan:’ kan je als leerling zo ICT Kaai, ICT Harelbeke, ICT Zuid, … terugvinden.
  • Voor personeelsleden:
    • De lokale ict-coördinatoren zijn te bereiken via het e-mailadres ict.campus@guldensporencollege.be. Uiteraard vervang je campus door kaai, harelbeke, zuid,…
    • Sommige problemen zijn voor ict.centraal@guldensporencollege.be, zoals Authenticator-problemen of rechten voor het aanmaken van Teams. Als je twijfelt ‘naar wie?’ stuur je het naar ict.campus@, die het dan wel zullen bezorgen aan ict.centraal, als nodig.

Alle info helpt om te weten wat het probleem precies is. Zo kan een foto of schermafdruk direct meer zeggen dan alles in woorden te moeten uitleggen. We krijgen vele mails en een duidelijk onderwerp is voor ons heel handig!

‘Kan beter’-onderwerp‘Goed’-onderwerp
Lokaal A0-29A0-29: slecht toetsenbord?
De (groene) ethernetk…B1-08: pc 4, geen internet
Aanvraag materiaal5 mrt: beamer en scherm (bovenzaal)
Lokaal 1.04D1-04: bordboek Frans

 Als je je afvraagt wie achter de ict.campus@ zit:

CAMPUSICT-Coördinator(en)Mailadres
KaaiSam Deschuymer
Mattias Campe
Steven Sinnaeve
ict.kaai@guldensporencollege.be
PleinTimothy Devos
Steven Sinnaeve
ict.plein@guldensporencollege.be
HarelbekeKarel Van Dorpeict.harelbeke@guldensporencollege.be
HarelbekeKarel Van Dorpeict.zuid@guldensporencollege.be

Remote

Met e-mail kan je al heel veel oplossen, maar het kan soms handig zijn om het scherm van het probleemtoestel over te nemen. Is dat het geval dan wordt er vaak gebruik gemaakt van tools zoals TeamViewer.

Met TeamViewer kan een externe partij met ID en wachtwoord je toestel overnemen. Belangrijk: dit is altijd éénmalig. Je beslist zelf of en wanneer je toegang verleent.

Als TeamViewer nog niet beschikbaar is, moet je deze downloaden. Na het starten krijg je volgend venster te zien:

Je bezorgt ID en Wachtwoord aan de partij die je scherm wil overnemen en… dat is het. Wil je sessie stoppen, dat kan door TeamViewer af te sluiten. De volgende maal dat je TeamViewer start zal je merken dat de verbindingsgegevens gewijzigd zijn. Op die manier wordt je privacy gewaarborgd.

3 gedachtes over “Help! ICT doet moeilijk en geen ICT-er te bespeuren.”

Reageren niet meer mogelijk.